^Powrót do góry

logo

3Niezwykle plastyczna psychika i podatność na oddziaływanie pedagogiczne dzieci w wieku przedszkolnym pozwalają, aby procesy nauczania- uczenia się, wychowania i samowychowania, kształcenia i samokształcenia zmierzały do ukształtowania osobowości dziecka zgodnie z systemem wartości humanistycznych. Dlatego też pod wpływem różnorodnych oddziaływań wychowawczych kształtują się u dzieci postawy.

Poznawanie zagadnień ochrony przyrody i środowiska kształtuje u dzieci poczucie odpowiedzialności za utrzymanie naturalnych i sztucznych ekosystemów, rozwija zdolność odczuwania piękna przyrody, jej krajobrazów oraz chęć włączenia się do działań na rzecz ochrony przyrody i środowiska.

W dniu 18.03.2016r dzieci z oddziału przedszkolnego w Dłużynie podjęły się bardzo odpowiedzialnego zadania a tym samym rozpoczęły wiosenne przebudzenie w kącikach przyrody – pomagały i same sadziły kwiaty cebulowe, dymkę na szczypiorek, siały koperek i rzodkiewkę. Zgodnie z tematyką zajęć „Od nasiona do rośliny” dzieci poszerzały wiadomości na temat niezbędnych warunków do rozwoju roślin oraz założyły hodowlę w kąciku przyrodniczym.
Dzieci od najmłodszych lat w okresie przedwiośnia powinny brać udział w pracach hodowlanych (sianiu i sadzeniu roślin). Dzięki bezpośredniej obserwacji mają możliwość, poznania cyklu rozwoju roślin.  Ponadto uczą się systematycznej pielęgnacji podczas pełnienia codziennych dyżurów. Kącik przyrody jest dla dzieci doskonałym miejscem do prowadzenia częstych badań, eksperymentów i obserwacji.

Elżbieta Przewoźna

Zapraszamy do obejrzenia galerii zdjęć.

Copyrigcht © 2013 www.dluzyna.pl