^Powrót do góry

logo

W środę 15. czerwca dzieci z klasy drugiej i trzeciej wybrały się na wycieczkę do Poznania. Pierwszym punktem pobytu w tym pięknym mieście była wizyta w Muzeum Narodowy. Pani przewodniczka oprowadziła nas po salach muzeum i pokazała dzieciom zgromadzone tu przepiękne obrazy. Oglądaliśmy krajobrazy, sceny z życia codziennego, portrety, m. in. Portret król Stanisława Augusta Poniatowskiego, martwe natury i wiele innych.

Po wycieczce po salach muzeum, każdy z uczestników wycieczki wykonał własne dzieło sztuki, z uwzględnieniem wiadomości przekazanych przez panią przewodnik.

Z budynku muzeum udaliśmy się na pobliski Stary Rynek aby obejrzeć jedną z największych atrakcji Poznania, poznańskie koziołki. Nie byliśmy jedyni. Okolice ratusza były wypełnione wieloma turystami, którzy również chcieli zobaczyć koziołki. Równo z wybiciem godziny dwunastej w południe, wszyscy zobaczyliśmy to, na co czekaliśmy. Dwa małe koziołki tryknęły się dwanaście razy. Po takiej atrakcji nadszedł czas na krótki odpoczynek. Każdy z chęcią zjadł smakowite lody i kupił sobie różne pamiątki. Potem udaliśmy się do autobusu. Pan kierowca zawiózł nas do starego zoo. Tutaj mogliśmy odpocząć, spacerując po alejkach parku. Zwiedziliśmy też pawilon gadów. Tutaj zobaczyliśmy warany z Komodo i inne jaszczurki, węże i żaby. Główną atrakcją wycieczki okazał się plac zabaw, na którym dzieci mogły m. in. pojeździć na mini kładach.

Do domu wróciliśmy zmęczeni ale zadowoleni. Już planujemy, dokąd pojedziemy na wycieczkę w nowym roku szkolny.